Sobre los 110km/h

El gobierno limita a 110km/h la velocidad máxima en autovías y autopistas. Esta era la noticia del pasado viernes 26 de febrero. Si hace poco comentábamos en este mismo blog el límite de 30km/h que se introducirá en las ciudades, la actual situación de crisis en oriente medio han decidido al gobierno a plantear esta decisión para recortar gastos de gasolina, cuyo precio ha crecido en los últimos días exponencialmente.



Ésta es una medida que ha traído muchas críticas al gobierno (y más que caerán) por parte de los ciudadanos. Es cierto que no es una norma simpática, y que no es plato de buen gusto para nadie, pero es algo a lo que nos debemos de adaptar, y no sólo ahora, pues debemos dejar de depender de los combustibles fósiles. Pero el ciudadano cómodo esto no le entra en la cabeza. Se siente estafado cada vez que llena en depósito y se escandaliza al oír hablar de ahorro. Alguien dice por ahí que la era del petróleo barato ha terminado y lo peor, lo sabemos des de hace mucho tiempo. 

Para paliar esta medida, también se prevén una reducción compensatoria del precio de los billetes de Renfe en medias distancias y cercanías. Apostar por el tren es sin duda un paso hacia delante, pero las mejoras no sólo deben referirse al precio del billete, también a la calidad. Hablo de horarios, más afluencias, mejor calidad y comodidad. 

y mañana hablamos de... "Las cubiertas vegetales"

3 comentarios:

Clara dijo...

Crec que serà una mesura molt difícil per a molta gent adaptar-s'hi. Si ara el límit era 120km/h i la gent ja trobava que no era suficient, serà complicat fer seguir aquesta "norma". Suposo que haurà de ser a base de multes, de treure punts i de retirar carnets...

Pel que fa als bitllets de Renfe, doncs què dir-ne, ja era hora! Els preus que ofereix el transport públic són, realment, un escàndol (en el mal sentit de la paraula). No poden pretendre que la gent l'utilitzi amb aquestes tarifes! Aquesta reducció del 5% del preu que volen fer, ja l'haurien d'haver fet fa anys, si tant els hi corre la pressa per estalviar, ara (però, just al contrari, a principi d'any sempre incrementen més i més el preu). A part, les condicions que ofereixen certs trens són força deplorables, havent de fer un trajecte d'hora i mitja dret per falta de prou seients. Amb una paraula: impresentable.

Innaia dijo...

A mi no em sembla gens bé, trobo que hi ha altres mesures per reduir la contaminació i l'estalvi de combustible, em sembla fins i tot perillós conduir tan a poc a poc i més quan a sobre has de pagar per utilitzar autopistes. A més, els bitllets de Renfe s'han reduit a nivell nacional menys a Madrid i a Catalunya, una vergonya sense cap mena de dubte.

Innaia dijo...

A mi em sembla incorrecte aquesta limitació. Trobo que hi ha altres mesures per reduir la contaminació i millorar l'estalvi de combustible. A més, em sembla incorrecte que s'apliqui en autopistes quan hem de pagar per utilitzarles i fins i tot, pot resultar perillós conduir tan a poc a poc. Sense deixar de banda que Renfe no volia aplicar descompte a Madrid i Catalunya. Una vergonya.

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